Alchemia
Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu

Zysk i S-ka

  • Rok wydania: 2022
  • Format: 12,5 x 14 cm
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
42,90 PLN
Nasza cena
39,01 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 31,45 zł



Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym – przekonuje Rory Sutherland, wiceprezes agencji reklamowej Ogilvy i legenda TED Talks.

Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta?

Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje na podstawie dowodów. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne – od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy.

Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy.

Czyta Kolbusz Wiesław.

Szczegóły

Tytuł: Alchemia
Podtytuł: Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu
Autor: Sutherland Rory
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
ISBN: 9788382024272
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Wojtczak Ewa
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Format: 12,5 x 14 cm
Czas trwania: 10 godz. 58 min.
Nośnik główny: CD

Recenzje