Regulamin

I. Postanowienia ogólne
  1. Serwis gryizabawki.pl prowadzony jest przez Wojciecha Sternę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe z siedzibą przy ul. Piotrowskiej 12,61-353 Poznań, REGON: 630345978, NIP: 7821006266, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dalej jako „Sprzedawca”).
  2. Kontakt ze Sprzedawcą może odbywać się za pomocą poczty elektronicznej wysyłanej na adres: sklep@gryizabawki.pl, telefonicznie pod numerem 61 651 55 88 lub za pośrednictwem faksu: 61 653 14 17.
  3. Działalność Sprzedawcy jest skierowana do użytkowników indywidualnych i odbywa się w zgodnie z obowiązującym prawem.
  4. Zawartość serwisu internetowego gryizabawki.pl nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a zatem złożenie zamówienia przez klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy. Klient wypełniając formularz zamówienia składa ofertę kupna określonego towaru.
  5. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień tego Regulaminu.
  6. Do korzystania z usług serwisu internetowego gryizabawki.pl za pośrednictwem serwisu internetowego niezbędne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na korzystanie z zasobów Internetu, skrzynki pocztowej e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron WWW (zaleca się korzystanie z następujących przeglądarek internetowych w podanych wersjach lub nowszych, z włączona obsługą plików „cookies”: Internet Explorer 8, Opera 10.00, Google Chrome 10.0, Mozilla 4.0 lub ich nowsze wersje).
II. Składanie zamówień
  1. Sprzedawca porozumiewa się z Klientem drogą elektroniczną (e-mail) lub telefonicznie. Poprawnie złożone zamówienie potwierdzane jest za pomocą automatycznej wiadomości wysyłanej na adres e-mail Klienta. W przeciągu 24 godzin (dni robocze) od momentu potwierdzenia złożenia zamówienia przeprowadzana jest jego weryfikacja, w ramach której ustalane są szczegóły dostarczenia przesyłki. Weryfikacja odbywa się telefonicznie lub poprzez pocztę e-mail.
  2. Ceny towarów znajdujących się w ofercie serwisu internetowego gryizabawki.pl wyrażone są w złotych polskich.
  3. Ceny towarów znajdujących się w ofercie serwisu internetowego gryizabawki.pl są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
  4. Dla Klienta oraz Sprzedawcy wiążące są informacje zawarte w serwisie internetowym gryizabawki.pl przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
  5. Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach towarów proporcjonalnie do ich wartości. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób. Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach i terminach dostawy dostępna jest na stronie Sposoby, koszty i terminy dostawy.
    Koszty przesyłki na terenie Polski są wliczone w kwotę pobrania - poza terenem Polski są ustalane indywidualnie.

    Dostawa na terenie Polski

    Przedpłata - Płatność kartą / Przelew na konto / Blik
    Bezpłatna dostawa od 299,00 PLN
    Pobranie przy odbiorze
    Bezpłatna dostawa od 399,00 PLN

    Dostawa na terenie Unii Europejskiej

    Uwaga! Przy wysyłce międzynarodowej koszt dostawy jest zależny od wagi i kraju wysyłki.
    Paczki wysyłane są kurierem po przedpłacie (przelew na konto lub kartą płatniczną on-line).

    Kurier

    Austria (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    45,00 PLN60,00 PLN90,00 PLN

    Belgia (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    34,00 PLN45,00 PLN59,00 PLN

    Bułgaria (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    72,00 PLN93,00 PLN108,00 PLN

    Chorwacja (6-7 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    102,00 PLN108,00 PLN144,00 PLN

    Czechy (2-3 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    27,00 PLN30,00 PLN36,00 PLN

    Dania (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    45,00 PLN57,00 PLN78,00 PLN

    Estonia (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    42,00 PLN51,00 PLN75,00 PLN

    Finlandia (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    72,00 PLN93,00 PLN108,00 PLN

    Francja (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    51,00 PLN57,00 PLN86,00 PLN

    Grecja (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    102,00 PLN129,00 PLN144,00 PLN

    Hiszpania (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    60,00 PLN81,00 PLN130,00 PLN

    Holandia (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    33,00 PLN45,00 PLN68,00 PLN

    Irlandia (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    51,00 PLN72,00 PLN105,00 PLN

    Litwa (2-3 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    34,00 PLN35,00 PLN45,00 PLN

    Luksemburg (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    45,00 PLN54,00 PLN74,00 PLN

    Łotwa (2-3 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    37,00 PLN43,00 PLN57,00 PLN

    Niemcy (2-3 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    27,00 PLN36,00 PLN42,00 PLN

    Portugalia (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    71,00 PLN94,00 PLN144,00 PLN

    Słowacja (2-3 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    36,00 PLN41,00 PLN52,00 PLN

    Słowenia (2-3 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    62,00 PLN69,00 PLN108,00 PLN

    Szwecja (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    54,00 PLN66,00 PLN98,00 PLN

    Węgry (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    37,00 PLN42,00 PLN59,00 PLN

    Wielka Brytania (3-4 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    45,00 PLN63,00 PLN94,00 PLN

    Włochy (4-5 dni)

    do 3 kgdo 10 kgdo 31 kg
    57,00 PLN73,00 PLN102,00 PLN

    W przypadku nieobecności klienta w domu kurier ma prawo zostawić paczkę w punkcie Parcel Shop (zostaną Państwo poinformowani o tym fakcie e-mailem przez firmę kurierską). Uwaga! Dotyczy to tylko dużych miast. Sklep nie ma również wpływu na godziny dostarczanych przesyłek przez firmę kurierską czy pocztę. Kurier dostarcza przesyłki w godzinach 8-16.
  6. Serwis gryizabawki.pl zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie bez uprzedzenia. Zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
  7. Przez złożenie zamówienia należy rozumieć wypełnienie formularza zamówienia znajdującego się na stronach serwisu i przesłanie go do serwisu gryizabawki.pl. Poprawnie złożone zamówienie definiuje następujące kwestie:
    a. dane kontaktowe i adresowe: zamawiającego, odbiorcy i płatnika
    b. co najmniej jedną pozycję określonego produktu wraz z liczbą sztuk i jednostkową ceną, a w przypadku zamówienia obejmującego więcej niż jeden produkt - informację o liczbie zamawianych sztuk poszczególnych produktów wraz z ich jednostkową ceną
      a) łączną wartość zamówienia
      b) wybraną formę dostawy
      c) koszty dostawy dla całego zamówienia
      d) łączną wartość zamówienia wraz ze wszystkimi kosztami dodatkowymi
      e) sposób płatności
      f) informację o prawie odstąpienia od umowy w terminie 14 dni (z wyjątkiem treści cyfrowych)
      g) zgodę na udostępnienie treści cyfrowych (jeżeli są przedmiotem zakupu)
      h) informację o koszcie zwrotu towaru
      i) opcję akceptacji regulaminu serwisu gryizabawki.pl
      j) informację, że zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty
  8. Wypełniając formularz, dodatkowe informacje na temat zamówienia można dopisać w miejscu poświęconym na UWAGI.
  9. Serwis gryizabawki.pl w każdym wypadku zastrzega sobie prawo weryfikacji dokonanego zamówienia oraz jego anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwości co do jego rzetelności.
III. Potwierdzenie i weryfikacja zamówień
  1. Poprawnie złożone zamówienie potwierdzane jest za pomocą automatycznej wiadomości wysyłanej na adres e-mail Klienta.
  2. W przeciągu 24 godzin (dni robocze) od momentu potwierdzenia złożenia zamówienia przeprowadzana jest jego weryfikacja, w ramach której ustalane są szczegóły dostarczenia przesyłki. Weryfikacja odbywa się telefonicznie lub poprzez pocztę e-mail.
  3. Jeżeli weryfikacja nie nastąpi w deklarowanym czasie, może to oznaczać, że dane umieszczone przy składaniu zamówienia były błędne. W takiej sytuacji obowiązek skontaktowania się z serwisem gryizabawki.pl leży po stronie Klienta. Brak takiego kontaktu w przeciągu 5 dni od dnia złożenia zamówienia skutkuje anulowaniem zamówienia.
IV. Dostarczanie zamówionych produktów
  1. Serwis gryizabawki.pl zobowiązuje się do wysłania Klientowi towarów posiadanych w magazynie w terminie od 48 do 72 godzin od momentu weryfikacji zamówienia. Czas ten obowiązuje dla dni roboczych. W przypadku problemów z realizacją zamówienia w wyżej podanym terminie będziemy kontaktować się z Państwem indywidualnie.
  2. Serwis gryizabawki.pl zastrzega ponadto, iż czas realizacji na niektóre zamówienia może wynosić od 5-7 dni, przy czym informacja ta będzie zawarta przy danym produkcie.
  3. Do terminu realizacji zamówienia przez serwis gryizabawki.pl należy dodać czas dostarczenia przesyłki przez przewoźnika wybranego przez Klienta (więcej informacji o terminach dostawy na stronie Sposoby, koszty i terminy dostawy).
  4. W przypadku odbioru własnego w siedzibie firmy, zamówienia które nie zostaną odebrane w przeciągu 2 tygodni od momentu wysłania informacji przez nas o odbiorze - zostaną anulowane.

V. Płatności
  1. Serwis gryizabawki.pl proponuje swoim Klientom następujące formy płatności:
    • kurierowi przy odbiorze przesyłki (za pobraniem; dotyczy wysyłek krajowych),
    • przelewem na konto w terminie 14dni dni od złożenia zamówienia (konto indywidualne do każdego zamówienia jest podane w e-mailu potwierdzającym realizację zamówienia); przesyłka zostanie wysłana po wpłynięciu pieniędzy na konto sklepu (dotyczy wysyłek krajowych i zagranicznych),
    • kartą płatniczą on-line po złożeniu zamówienia (dotyczy wysyłek zagranicznych).
  2. Do każdego zakupu Klient otrzymuje fakturę.
  3. Akceptując Regulamin Klient dokonujący zakupu oferowanych produktów wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. 2005, nr 133, poz. 1119) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej.
    Jednocześnie istnieje możliwość otrzymania faktury papierowej dla klientów, którzy zaznaczą odpowiednie pole: checkbox w ostatnim kroku zamówienia

VI. Reklamacje
  1. Wszystkie produkty oferowane przez serwis gryizabawki.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu w zakresie określonym przepisami Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 poz. 121 ze zm.).
  3. Ryzyko przypadkowej utraty lub zniszczenia produktu przechodzi na konsumenta w momencie wydania mu produktu przez Sprzedawcę lub działającego na jego rzecz przewoźnika. Jeżeli konsument samodzielnie określił przewoźnika produktu, a Sprzedawca nie miał na to wpływu, ryzyko to przechodzi na konsumenta w chwili wydania produktu temu przewoźnikowi.
  4. Reklamacji produktu dokonuje się poprzez zawiadomienie Sprzedawcy o niezgodności towaru z umową.
  5. Konsument traci uprawnienia do złożenia reklamacji, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia wady Produktu, nie później jednak niż przed upływem 2 lat od wydania rzeczy Konsumentowi, nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.
  6. Do reklamowanego Produktu zaleca się dołączyć dowód zakupu lub jego kopię, co ułatwia rozpatrzenie reklamacji. Niedołączenie dowodu zakupu lub jego kopii nie wstrzymuje jednak procedury reklamacyjnej.
  7. Jeżeli produkt ma wadę, Konsument może:
      a) żądać wymiany Produktu na wolny od wad, albo
      b) żądać usunięcia wady, albo
      c) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, albo
      d) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  8. Konsument nie może złożyć oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy przypadku, gdy Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
  9. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady. Uprawnienie to nie przysługuje, gdy doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
  10. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Produktu jest nieistotna.
  11. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową wadliwego Produktu w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
  12. W przypadku, gdy Konsument realizując swe uprawnienia z rękojmi za wady fizyczne lub prawne Produktu domaga się wymiany Produktu lub odstępuje od umowy dostarczenie reklamowanego Produktu do Sprzedawcy odbywa się przez Konsumenta, ale na koszt Sprzedawcy. Reklamowany Produkt należy wówczas odesłać na adres: Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe, ul. Unii Lubelskiej 3, 61-249 Poznań.
    W sytuacji, gdy Konsument żąda usunięcia wady Produktu albo obniżenia ceny nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego Produktu do Sprzedawcy. W tym wypadku Konsument powinien reklamowany Produkt udostępnić w miejscu w którym się on znajduje oraz poinformować o tym fakcie Sprzedawcę w celu terminu odbioru reklamowanego Produktu.
  13. Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  14. Informujemy również, że Konsument posiada również możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
      a) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
      b) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym, a Sprzedawcą.
      c) skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
VII. Zwroty towarów
  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) Klient, który zakupił towar poza lokalem oferującego go przedsiębiorstwa ma prawo zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę: Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe, ul. Unii Lubelskiej 3, 61-249 Poznań, telefon: 61 651 55 88, faks: 61 653 14 17, e-mail: sklep@gryizabawki.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pisma wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  3. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe, ul. Unii Lubelskiej 3, 61-249 Poznań
  5. Nie odbieramy żadnych przesyłek za pobraniem.
  6. Produkt zakupiony przez Klienta ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwracany przez Klienta produkt powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. Jeżeli jest to możliwe, produkt powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Koszt zwrotu produktu ponosi Klient. Jeśli Klient odesłał zwracany towar w inny sposób niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, to Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  7. Klient jest zobowiązany dokonać zwrotu produktu niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, jeżeli zapłata została dokonana, zwrot zapłaty nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania rezygnacji Klienta przez Sprzedawcę, z zastrzeżeniem punktu 9 poniżej. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanej rzeczy lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. W przypadkach dotyczących nagrań audialnych i wizualnych zapisanych na informatycznych nośnikach danych prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego opakowania.
VIII. Postanowienia końcowe
    W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy (i) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16 poz. 93 z późń. zm.), (ii) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 014, poz. 827).