Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej ?organizmu?. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia:
- sensoryczne,
- emocjonalne,
- intelektualne,
- behawioralne i
- społeczne,
a zatem o te same rodzaje modułów doświadczeń, które są też udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, że pracownicy to tzw. klienci wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem ? kapitałem ludzkim ? odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie ? rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, ale także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees ?na miarę naszych czasów?.
Szczegóły
Tytuł: Employee experience Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznańAutor: Anna Lipka
Wydawnictwo: PWE
ISBN: 9788320824988
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 250
Oprawa: Miękka