Badania jakościowe - metody i zastosowania (wyd. III)

CeDeWu

  • Rok wydania: 2022
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
65,00 PLN
Nasza cena
60,30 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 54,58 zł



Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy me­nedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wia­rygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola ?dobrej" infor­macji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie me­todologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do ?wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają ?wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie je­go nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji. ?Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charak­terze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, za­angażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...) Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainte­resowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych". Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik

Szczegóły

Tytuł: Badania jakościowe - metody i zastosowania (wyd. III)
Autor: Mirosława Kaczmarek, Iwona Olejnik, Agnieszka Springer
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381026178
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 246
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.25 kg

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: