Prowadzeni słowami
Retoryka motywacji w komunikacji publicznej

Difin

  • Rok wydania: 2008
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
49,00 PLN
Nasza cena
47,18 PLN
Oszczędzasz 4%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



W publikacji Autorzy przyjrzeli się kilku wielkim mowom z najnowszej historii, które wywarły olbrzymi wpływ na ludzi i ich życie. Wybrane przez Autorów teksty i mowy łączy mniej lub bardziej ukryty motyw wolności.

Lista teksów przedstawiona w publikacji, poczynając od najstarszego, to:

1. Manifest Partii Komunistycznej tekst napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa po niemiecku na przełomie grudnia 1847 roku i stycznia 1848 roku;

2. Mowa Josefa Goebbelsa, wygłoszona 18 lutego 1943 roku w berlińskim Pałacu Sportu, gdzie Goebbels musiał pomóc opinii publicznej w III Rzeszy poradzić sobie ze świadomością klęski pod Stalingradem i wycofaniu się niezwyciężonych dotąd niemieckich oddziałów;

3. Reklama Marlboro Man autorstwa firmy reklamowej Leo Burnett;

4. Mowa Martina Luthera Kinga, czarnoskórego pastora z Alabamy, wygłoszona do ćwierci miliona manifestantów zgromadzonych pod pomnikiem Lincolna 28 sierpnia 1963 roku w trakcie tzw. Marszu na Waszyngton;

5. Przemówienie dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, znany również jako Taśma śmierci, w archiwach FBI posiada nr Q042;

6. Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 roku.

Teksty te można podzielić na dobre, wzywające człowieka ku pozytywnej zmianie społecznej poprzez zmianę samych ludzi, jak Martina Luthera Kinga czy Jana Pawła II; mowy zachęcające innych do negatywnej zmiany, polegającej na niszczeniu porządku społecznego, na zmianie i dostosowywaniu świata przez eliminację innych, jak Manifest Komunistyczny czy mowa w Pałacu Sportu oraz przez ucieczkę ze świata, przez eliminację siebie: wyrażoną wprost, jak w przemówieniu Jonesa, czy nie wprost, jak w Marlboro Man, gdzie jednak mimowolnie częścią tego przekazu jest ostrzeżenie o śmierci, współistniejące z mitem męskości.


Szczegóły

Tytuł: Prowadzeni słowami
Podtytuł: Retoryka motywacji w komunikacji publicznej
Autor: Jacek Wasilewski, Adam Skibiński
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788372519221
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 310
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.49 kg

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: