Publikacja przedstawia zagadnienia skarg, wniosków i petycji, od momentu złożenia danego środka w organie władzy publicznej do chwili zawiadomienia o sposobie jego załatwienia. Autor prezentuje także inne interwencje obywatelskie, które nie spełniają warunków przewidzianych dla skarg, wniosków lub petycji, wskazując na potrzebę ich formalnego doregulowania.
W opracowaniu omówiono m.in.:
? katalog podmiotów uprawnionych do wniesienia skargi, wniosku i petycji oraz ich adresatów;
? rozpatrywanie tych środków i zawiadomienie o sposobie ich załatwienia;
? czynności wyjaśniające w postępowaniu skargowo-wnioskowym;
? rodzaje interwencji obywatelskich i ich przedmiot.
Książka porusza wiele kwestii nieuregulowanych przepisami prawa, z którymi muszą się mierzyć pracownicy rozpatrujący i załatwiający skargi, wnioski i petycje w swej codziennej praktyce. Omówione zagadnienia wzbogacone zostały o rozważania teoretyczne, szczególnie ważne dla zrozumienia miejsca, znaczenia i celu skarg, wniosków i petycji pośród innych środków prawnych chroniących interesy jednostki i ogółu w demokratycznym państwie prawa.
Publikacja jest przeznaczona dla radców prawnych, pracowników administracji rządowej i samorządowej, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów prawa i administracji.
Szczegóły
Tytuł: Skargi, wnioski, petycje i inne interwencje obywatelskieAutor: Wojciech Hrynicki
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788382864229
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 336
Oprawa: Miękka