Wykluczanie jako problem filozofii edukacji
Komentarz do badań empirycznych

Impuls

  • Rok wydania: 2008
  • Format: 16.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
34,80 PLN
Nasza cena
4,51 PLN
Oszczędzasz 88%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacji dostępnej przez całe życie *1. Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2. W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii... *1 Z. Kwieciński, Wykluczanie, Wyd. UMK, Toruń 2002, s. 7. *2 Tamże

Szczegóły

Tytuł: Wykluczanie jako problem filozofii edukacji
Podtytuł: Komentarz do badań empirycznych
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375870442
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 224
Format: 16.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.35 kg
Redakcja: Kostyło Piotr

Recenzje