Marcel Reich-Ranicki, jeden z najbardziej znanych i kontro-wersyjnych publicystów literackich XX wieku, nazywany ?władcą książek?, ?papieżem krytyki niemieckiej?, przez kilkadziesiąt lat wpływał swoimi opiniami na niemiecki rynek wydawniczy. W tej książce...
...analizuję autokreacje publicysty ? prekursora i mistrza współczesnej krytyki medialnej, w latach 1988-2001 ?gwiazdy? niemieckiej telewizji ? cyklicznego, po-pularnego programu ?Kwartet Literacki? .
Teksty publicystyczne Reicha-Ranickiego są świadectwem krytyki rozwijającej się w trzech czasoprzestrzeniach: getta lat 1941-1942 (Wiktor Hart) Polski lat pięćdziesiątych (Marceli Ranicki) oraz od 1958 roku ? Republiki Federalnej Niemiec (Marcel Reich-Ranicki). Większość prac jego piśmiennictwa dotyczy jednego, najczęściej niemieckiego, etapu twórczości. Siłą rzeczy nie porównywano w niej widocznych w diachronii różnych kreacji Ranickiego.
Analizując polskie teksty i konteksty tej twórczości, starałam się znaleźć klucze do odbioru wizerunków publicznych jej autora. Celem mojej pracy nie jest jednak poszukiwanie ?psycho-logicznej jedności? tychże wizerunków, lecz analiza efektów działania jednostki, w tym wypadku popularnego krytyka ? oraz ukazanie sposobu, w jaki oddziaływał on na swoich odbiorców, budząc fascynację, wiodąc do medialnego uwiedzenia.
...analizuję autokreacje publicysty ? prekursora i mistrza współczesnej krytyki medialnej, w latach 1988-2001 ?gwiazdy? niemieckiej telewizji ? cyklicznego, po-pularnego programu ?Kwartet Literacki? .
Teksty publicystyczne Reicha-Ranickiego są świadectwem krytyki rozwijającej się w trzech czasoprzestrzeniach: getta lat 1941-1942 (Wiktor Hart) Polski lat pięćdziesiątych (Marceli Ranicki) oraz od 1958 roku ? Republiki Federalnej Niemiec (Marcel Reich-Ranicki). Większość prac jego piśmiennictwa dotyczy jednego, najczęściej niemieckiego, etapu twórczości. Siłą rzeczy nie porównywano w niej widocznych w diachronii różnych kreacji Ranickiego.
Analizując polskie teksty i konteksty tej twórczości, starałam się znaleźć klucze do odbioru wizerunków publicznych jej autora. Celem mojej pracy nie jest jednak poszukiwanie ?psycho-logicznej jedności? tychże wizerunków, lecz analiza efektów działania jednostki, w tym wypadku popularnego krytyka ? oraz ukazanie sposobu, w jaki oddziaływał on na swoich odbiorców, budząc fascynację, wiodąc do medialnego uwiedzenia.
Szczegóły
Tytuł: Krytyka jako autokreacjaPodtytuł: Wizerunek Marcela Reicha Ranickiego
Autor: Taborska Katarzyna
Wydawnictwo: Poznańskie
Kod paskowy: 9788371774799
ISBN: 978-83-7177-479-9
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 168
Format: 14.0x20.0cm
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Pytania i odpowiedzi. Leksykon juniora
Delta W-Z
Bolesław Krzywousty i jego czasy
Dolnośląskie
Gdy kot przebiegnie ci drogę
Galaktyka
Podstawy bankowości z zadaniami
Wydawnictwo Naukowe PWN
W domu Pierwsze słowa malucha
Aksjomat