Dziennikarstwo danych i data storytelling

Onepress

  • Rok wydania: 2022
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Jutro (czwartek 2025-05-15)
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
9,99 PLN
Oszczędzasz 80%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 6,10 zł



Bez danych jesteś jedynie kolejną osobą z opinią... Dziennikarstwo danych przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Dzieje się tak dlatego, że nasze życie w dużej mierze przeniosło się do internetu, a internet to... dane. Megabajty, gigabajty, terabajty danych. Misją współczesnego dziennikarza jest przedstawiać je społeczeństwu rzetelnie, a równocześnie pięknie, czyli w sposób zrozumiały, łatwy do przyswojenia. Nim się jednak owe dane pięknie zestawi, trzeba je znaleźć. Gdzie szukać? Jak je zdobyć? W jaki sposób opowiedzieć dane? Na takie pytania autor odpowiada w tej książce. Nie przeczytasz w niej o "ładnych wykresach", bo wbrew pozorom to nie one są esencją dziennikarstwa danych i data storytellingu. Dowiesz się natomiast, gdzie biją źródła potrzebnych Ci informacji, jak je przetwarzać i analizować. Znajdziesz tu także wskazówki, w jaki sposób tworzyć dobre wizualizacje za pomocą prostych aplikacji dostępnych za darmo w internecie i jak kreować angażujące odbiorców data stories. Na koniec wejdziesz na wyższy poziom - nauczysz się prezentować dane z wykorzystaniem kodu programistycznego.

Producent:
Helion SA
Kościuszki 1c
44-100 Gliwice (PL)
tel: (32) 230-98-63
email: [email protected]


Szczegóły

Tytuł: Dziennikarstwo danych i data storytelling
Autor: Łukasz Żyła
Wydawnictwo: Onepress
ISBN: 9788328383128
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 208
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg

Recenzje