Virtu to rozbudowana, strategiczna gra area control utrzymana w klimacie renesansowych Włoch.
Przełom XV i XVI wieku. Kolumb odkrywa Amerykę, Vasco da Gama przypływa do Indii, Kopernik pisze swoją pracę O obrotach sfer niebieskich, a Michał Anioł przymierza się do stworzenia fresków w Kaplicy Sykstyńskiej. W tym czasie odkryć i rodzącego się humanizmu szczególną rolę odgrywa Italia. Na półwyspie Apenińskim zmalały wpływy wielkich mocarstw, a miasta-państwa tamtego regionu — Florencja, Wenecja, Mediolan, Rzym i Neapol — przystępują do walki o dominację. Jako ich przywódcy, staniecie przed wyzwaniem uczynienia z nich lokalnych potęg.
Zarządzajcie swym miastem, dbając o rozwój gospodarki, kultury i wojska. Przedstawiajcie się jako ludzie renesansu, bądźcie mecenasami sztuki i dochodźcie swych praw na drodze dyplomatycznej. W razie czego jednak nie bójcie się użyć siły, gdyż czasami tylko ona może przynieść pożądane rezultaty. Virtu jest grą asymetryczną. Tutaj każda z pięciu dostępnych frakcji posiada swoje mocne i słabe strony. Do zwycięstwa prowadzi wiele dróg, a elementów losowości praktycznie nie ma.
Zawartość:
Przełom XV i XVI wieku. Kolumb odkrywa Amerykę, Vasco da Gama przypływa do Indii, Kopernik pisze swoją pracę O obrotach sfer niebieskich, a Michał Anioł przymierza się do stworzenia fresków w Kaplicy Sykstyńskiej. W tym czasie odkryć i rodzącego się humanizmu szczególną rolę odgrywa Italia. Na półwyspie Apenińskim zmalały wpływy wielkich mocarstw, a miasta-państwa tamtego regionu — Florencja, Wenecja, Mediolan, Rzym i Neapol — przystępują do walki o dominację. Jako ich przywódcy, staniecie przed wyzwaniem uczynienia z nich lokalnych potęg.
Zarządzajcie swym miastem, dbając o rozwój gospodarki, kultury i wojska. Przedstawiajcie się jako ludzie renesansu, bądźcie mecenasami sztuki i dochodźcie swych praw na drodze dyplomatycznej. W razie czego jednak nie bójcie się użyć siły, gdyż czasami tylko ona może przynieść pożądane rezultaty. Virtu jest grą asymetryczną. Tutaj każda z pięciu dostępnych frakcji posiada swoje mocne i słabe strony. Do zwycięstwa prowadzi wiele dróg, a elementów losowości praktycznie nie ma.
Zawartość:
- 1 dwustronna plansza główna
- 1 mała plansza prestiżu dla 2 graczy
- 1 duża dwustronna plansza prestiżu dla 3-5 graczy
- 5 plansz Akcji
- 57 kafelków
- 56 kart Dostojników
- 15 kart Rodu dla 3-5 graczy
- 13 kart Rodu dla 2 graczy
- 10 kart Odpustu
- 10 Bonusów Patronackich
- 90 znaczników Kontroli
- 8 żetonów Zakazanych Miast
- 11 żetonów Bonusu Wojennego
- 32 Żołnierzy
- 25 Agentów
- 5 dwustonnych Pomocy Gracza
- 1 notes do liczenia punktów
- Instrukcja Virtu: Sztuka Rządzenia
Czas gry: 60-150 minut
Wiek: 14+
Szczegóły
Tytuł: VirtuPodtytuł: Wiek: 14+
Producent: Portal Games
ISBN: 5902560384895
Oprawa: Pudełko