Czasy pandemii pokazały nam, w jakim stopniu posiadane kompetencje dydaktyczne pozwalają nauczycielom akademickim na funkcjonowanie w sytuacji odbiegającej od codziennej rutyny, a jednocześnie jak ogromny wysiłek podjęła kadra uczelni, by sprostać temu wyzwaniu.
Tym bardziej potrzebna wydaje się prezentowana w tej książce wymiana pomysłów i inspiracji dydaktycznych, a także dyskurs poświęcony kompleksowym programom budowania kompetencji dydaktycznych u doktorantów i tak zwanej młodej kadry oraz ich doskonaleniu u nauczycieli akademickich mogących poszczycić się już większym stażem pracy.
Oddajemy do Państwa rąk zbiór artykułów napisanych przez nauczycieli akademickich – praktyków i osoby zajmujące się naukowo dydaktyką akademicką, metodyką nauczania zdalnego, dydaktykami przedmiotowymi oraz naukowców badających i wspierających rozwój kadry akademickiej. Wśród autorów znajdziemy wykładowców różnych kierunków – od chemii poprzez filologie aż po archeologię – którzy dzielą się przykładami dobrych praktyk.
Oddajemy do Państwa rąk zbiór artykułów napisanych przez nauczycieli akademickich – praktyków i osoby zajmujące się naukowo dydaktyką akademicką, metodyką nauczania zdalnego, dydaktykami przedmiotowymi oraz naukowców badających i wspierających rozwój kadry akademickiej. Wśród autorów znajdziemy wykładowców różnych kierunków – od chemii poprzez filologie aż po archeologię – którzy dzielą się przykładami dobrych praktyk.
- Redaktorki tomu
Szczegóły
Tytuł: Dydaktyka akademicka – nowe konteksty, nowe doświadczeniaAutor: Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wydawnictwo: UJ
Seria: Dydaktyka Akademicka
Kod paskowy: 9788323351818
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 284
Format: 17x24 cm