Erich Fromm (1900-80) – amerykański psycholog i filozof pochodzenia niemieckiego, uznawany za jednego z najwybitniejszych humanistów XX wieku, twórca psychoanalizy humanistycznej. Autor kilkudziesięciu książek, w tym tak ważnych jak "Ucieczka od wolności", "Zapomniany język", "Patologia normalności", "Zdrowe społeczeństwo", "Rewolucja nadziei", "Psychoanaliza a religia" W niniejszym tomie Niech się stanie człowiek podejmuje Fromm wątki zapoczątkowane już z najsłynniejszym z jego dzieł czyli w "Ucieczce od wolności" Pisze także w znacznej mierze w opozycji do Freuda (choć uznaje wiele jego tez i jego rolę w psychoanalizie). Nie bez powodu wreszcie niniejsza książka ma podtytuł Wprowadzenie do psychologii etyki. To wnyik zajęcia miejsca przez Fromma swojego miejsca w kręgu psychoanalizy humanistycznej. Szczególnie rozwija tu Fromm swoją koncepcę społecznego aspektu charakteru (i jego typologii), którego przemiany - jak pisze M. Chałubiński - są zdeterminowane przekształceniami instytucji społecznych, wartości i wzorów kultury.
Szczegóły
Tytuł: Niech się stanie człowiek: z psychologii etykiAutor: Erich Fromm
Wydawnictwo: Vis-a-Vis Etiuda
Seria: Meandry Kultury
ISBN: 9788379984152
Tytuł oryginału: Man for himself
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Robert Saciuk
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 248
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Walczymy z bykami
Poradnik językowy PWN
Poradnik językowy PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN
Słownik pedagogiki specjalnej
Wydawnictwo Naukowe PWN
Kulturoznawstwo czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Fizjoterapia w geriatrii
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Geriatria
Edra Urban & Partner
Teoretyczne i praktyczne wymiary procesu..
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Pedagog w klasie.
Scenariusze zajęć na różne okazje cz. II
Scenariusze zajęć na różne okazje cz. II
Wiedza i Praktyka
Pedagog w klasie Scenariusze zajęć profilaktycznych i doradczych
Wiedza i Praktyka
Innowacyjność w praktyce pedagogicznej T.3
Uniwersytet Śląski
Innowacyjność w praktyce pedagogicznej T.2
Uniwersytet Śląski