Podręcznik został napisany z myślą o wszystkich studentach będących przedstawicielami młodej części zmieniającego się społeczeństwa informacyjnego, przygotowujących się obecnie, w ramach przedmiotu dydaktyka biologii, do zawodu nauczyciela biologii na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych, którzy w swojej przyszłej, trudnej i odpowiedzialnej pracy zawodowej będą zobowiązani sprostać coraz to nowszym wyzwaniom.
Adresuję go także do czynnych zawodowo nauczycieli, którzy pragną zaktualizować i uzupełnić swoją wiedzę w zakresie dydaktyki biologii, co jest niezbędne nie tylko w szczególnych sytuacjach związanych z doskonaleniem zawodowym i postępowaniem awansowym, ale także w codziennej pracy z uczniem pokolenia iGen, aby nie zaniedbując w edukacji żadnego potencjału jednostki, skutecznie przygotować ją do życia we współczesnym świecie. Podręcznik polecam także wszystkim zainteresowanym nauczycielom akademickim prowadzącym zajęcia z przedmiotu dydaktyka biologii.
Motywacją do jego powstania była pojawiająca się, po wieloletniej pracy zawodowej, refleksja nad przyczynami mało skutecznej szkolnej edukacji biologicznej oraz nad nowymi zadaniami stojącymi przed dydaktykami biologii i nauczycielami biologii w obliczu współczesnych wyzwań dla edukacji wynikających z przeobrażeń cywilizacyjno-społecznych, informacyjno-technologicznych i edukacyjno-profilaktycznych.
Adresuję go także do czynnych zawodowo nauczycieli, którzy pragną zaktualizować i uzupełnić swoją wiedzę w zakresie dydaktyki biologii, co jest niezbędne nie tylko w szczególnych sytuacjach związanych z doskonaleniem zawodowym i postępowaniem awansowym, ale także w codziennej pracy z uczniem pokolenia iGen, aby nie zaniedbując w edukacji żadnego potencjału jednostki, skutecznie przygotować ją do życia we współczesnym świecie. Podręcznik polecam także wszystkim zainteresowanym nauczycielom akademickim prowadzącym zajęcia z przedmiotu dydaktyka biologii.
Motywacją do jego powstania była pojawiająca się, po wieloletniej pracy zawodowej, refleksja nad przyczynami mało skutecznej szkolnej edukacji biologicznej oraz nad nowymi zadaniami stojącymi przed dydaktykami biologii i nauczycielami biologii w obliczu współczesnych wyzwań dla edukacji wynikających z przeobrażeń cywilizacyjno-społecznych, informacyjno-technologicznych i edukacyjno-profilaktycznych.
Szczegóły
Tytuł: Dydaktyka biologii w obliczu współczesnych wyzwań dla edukacji. Część 1. Podręcznik akademickiAutor: Ewa Gajuś-Lankamer
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788322796894
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 252
Format: 17.0 x 24.0 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.482 kg