Rozpoznawanie, nazywanie i regulowanie emocji przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
UMCS
"Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany [...]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym [...] można odkryć, jak ? wraz z wiekiem ? zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji." - Fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej
Szczegóły
Tytuł: Rozpoznawanie, nazywanie i regulowanie emocji przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnymAutor: Natalia Jach-Salamon, Barbara Gawda
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788322796924
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 104
Format: 17.0 x 24.0 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.212 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Pedagogika przedszkolna z metodyką
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Oblicza nudy szkolnej
Scholar
Uważność i spokój żabki
CoJaNaTo
Dziecko na cyfrowym odwyku
Dragon
Zasoby osobiste i społeczne a dobrostan psychiczny wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Spokojnie, to tylko emocje! W.2023
Harmonia
Gdziekolwiek jesteś
Filia