Oczywisty związek mediów z polityką – chociaż istnieje od dawna – nie znalazł tak szerokiego odzwierciedlenia w literaturze przedmiotu, na jakie zasługuje. W przedstawionym tomie przyjrzano się temu powiązaniu z różnych perspektyw badawczych, gdyż autorami artykułów są przedstawiciele wielu dyscyplin nauki. Książka ma zatem charakter interdyscyplinarny. Autorzy starali się udzielić odpowiedzi m.in. na następujące pytania: jak doszło do dyskusji nad stworzeniem nowej organizacji dziennikarskiej? Jakie były związki wybranych tytułów prasowych z polityką w różnych okresach historycznych? Jak dalece cenzura ingerowała w twórczość autorską i pracę wydawców? Publikacja dowodzi, że współdziałanie badawcze naukowców o odmiennych poglądach oraz stosujących inne metody badawcze może doprowadzić do wspólnych konkluzji. Istotną kwestię w poszczególnych rozdziałach stanowi problematyka łącząca się z dynamicznym rozwojem mediów oraz zauważalny wzrost ich znaczenia w życiu społecznym.
Producent:
Instytut Pamięci Narodowej KŚZpNP
Janusza Kurtyki 1
02-676 Warszawa (Polska)
tel: 22-581-87-78
email: sekretariat.ipn@ipn.gov.pl
Szczegóły
Tytuł: Polityka a media w Polsce w XX i XXI wiekuWydawnictwo: IPN
ISBN: 9788382297010
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 296
Format: 15.0x21.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.454 kg
Redakcja: Kristanova Evelina