Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Rok wydania: 2017
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
21,00 PLN
Nasza cena
20,58 PLN
Oszczędzasz 2%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 20,29 zł



Książka "Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe" skierowana jest do wszystkich użytkowników nowych mediów. Stanowi przewodnik po kulturowych fundamentach zagadnień związanych z informatyką, kreacją programów komputerowych oraz szeroko pojętym nowomedialnym biznesem. Opisuje najważniejsze pojęcia związane z aplikacjami mobilnymi: algorytmem, interfejsem, personalizacją oraz kreacją nowych zachowań komunikacyjnych. Autorka rozpoczyna swoje rozważania przywołaniem najważniejszych pojęć dotyczących programu komputerowego oraz prezentacji jego historii. Ważną część monografii zajmują refleksje nad kulturowymi aspektami programowania - pojęciem algorytmu oraz recepcją języków programowania w świetle hipotezy Sapira-Whorfa. W kolejnych rozdziałach analizie poddano kwestie interfejsu (cross-platformowości, tzw. "strategii trzech ekranów"), konsumpcji nowych mediów mobilnych, gier komputerowych (problem przejścia od konsoli do kanału mobilnego) oraz zagadnienie personalizacji i kastomizacji doświadczenia użytkownika. W ostatniej części książki zaprezentowano nowe zachowania komunikacyjne, które powstały w związku z wprowadzeniem aplikacji do różnych dziedzin życia (e-czytelnictwo, inteligentne domy). Podjęte w monografii problemy kierują dyskurs w stronę zmian w kulturowej percepcji aplikacji mobilnych, transformacji pojęć oraz możliwych kierunków zapośredniczonych przez nie przemian.


Szczegóły

Tytuł: Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe
Autor: Barbara Orzeł
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN: 9788322632666
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 196

Recenzje