Konsumowanie życia

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Rok wydania: 2016
  • Format: 15.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
37,80 PLN
Nasza cena
32,60 PLN



Wraz z nadejściem ery płynnej nowoczesności społeczeństwo producentów przekształca się w społeczeństwo konsumentów. Człowiek odgrywa w nim równocześnie dwie role: potencjalnego nabywcy, a zatem przedmiotu marketingowych zabiegów, oraz potencjalnego towaru, poszukującego nabywców. Obie role grane są w przestrzeni społecznej określanej mianem rynku. Warunkiem uzyskania dostępu do dóbr społecznych (przedmiotów osobistej konsumpcji, a także uznania i pozycji społecznej) jest zdobycie wartości rynkowej, a więc popytu na walory własne. Utowarowienie relacji międzyludzkich i poddanie ich regułom rynku towarowego, a nie wzrost aktywności konsumpcyjnej i jej awans w całokształcie czynności życiowych, jest cechą definiującą społeczeństwo konsumentów i kultury konsumeryzmu. W tej książce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk współczesnych wzorów i strategii życiowych, bada wpływ postaw konsumpcyjnych na wzory zachowań w różnych, na pozór niepowiązanych z sobą, aspektach życia społecznego, takich jak współczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podziały i uwarstwienie społeczne, wspólnoty i związki partnerskie, budowa tożsamości, wytwarzanie i użytkowanie czy wreszcie preferowanie określonych wartości. Głównymi tematami tej błyskotliwej książki są wpływ światopoglądu i wzorów zachowań inspirowanych i kształtowanych przez rynki towarowe na sieć stosunków międzyludzkich oraz źródła uraz, protestów i oporu wobec tego wpływu.

Szczegóły

Tytuł: Konsumowanie życia
Autor: Bauman Zygmunt
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: Cultura
ISBN: 9788323325727
Liczba tomów: 1
Tytuł oryginału: Consuming Life
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Wyrwas-Wiśniewska Monika
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 162
Format: 15.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.25 kg

Recenzje