Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Szczegóły
Tytuł: Dziecko z ADHD w klasiePodtytuł: Planowanie pracy dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
Autor: Strichart Stephen S., Mangrum Charles T.
Wydawnictwo: GWP
Seria: BIBLIOTEKA WYCHOWAWCY
ISBN: 9788374892094
Tłumacz: Pikiel Sylwia
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 276
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rachunki są proste
Grafag
Giedroyc i Kultura
Dolnośląskie
Choroby pęcherza i nerek
MOREX
O niedogodności narodzin
Aletheia
Sztuka korzystania z własnych błędów według św. Franciszka Salezego
Wydawnictwo Księży Marianów