Badania zaprezentowane w tomie ilustrują sytuację pisarzy, wydawców oraz czytelników związanych z Gdańskiem. […] Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest tożsamości gdańskich pisarzy, drugi sytuacji gdańskich wydawców, w trzecim przedstawione są badania wizerunku Gdańska jako miasta literatury. […] Działań związanych z promocją książki i czytelnictwa nie da się skoncentrować w rękach jednej instytucji. To skomplikowany zespół wzajemnie połączonych ze sobą czynników – ważne zatem jest wsparcie miasta, ale również działalność środowiska naukowego, instytucji kultury, aktywne zaangażowanie nauczycieli w szkołach by wykształcić zainteresowanych literaturą uczniów, wydawców – którzy nie będą się obawiali nowych ciekawych projektów, ale również działania oddolne – biblioteki społeczne, dyskusyjne kluby książki czy imprezy czytelnicze, jak choćby Wielki Maraton Czytelniczy, w którym wzięło już udział ponad 72 tys. osób. Dopiero aktywność we wszystkich tych sferach może przynieść sukces w postaci wykształcenia się aktywnego środowiska osób, których łączy literatura.
Szczegóły
Tytuł: Gdańsk jako miasto literatury. Badanie wizerunkuAutor: Maja Wojciechowska, Jolanta Laskowska, Piotr Sitkiewicz
Wydawnictwo: SBP
Kod paskowy: 9788367723039
ISBN: 978-83-67723-03-9
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 140
Format: 145 x 210 x 9 mm
Oprawa: miękka