Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów.
Szczegóły
Tytuł: Uczę się rozumieć innychPodtytuł: Historyjki mentalistyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu
Autor: Beata Blok, Zofia Brzeska-Gaudier, Małgorzata Marszałek
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN: 9788383093130
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 25
Format: 22.0x30.0cm
Oprawa: Kartonowa
Waga: 0.43 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dziennik. Zagadkowa podróż
FoxGames
Rysuję i zmazuję. Labirynty
Martel
Feluś i Gucio grają w emocje
Nasza Księgarnia
Paszczaki 2 – Akrobaci
Nasza Księgarnia