Tajlandia. Królestwo Buddy i street foodu ·Po co Tajom domki dla duchów? ·Ile razy wita się w Tajlandii Nowy Rok? ·Czym różni się wet market od night marketu? Tajlandia to egzotyczna kraina kontrastów i tajemnic. To miasta: jak Bangkok, dynamiczne i kolorowe, łączące w sobie kompletny chaos i idealną harmonię; jak Chiang Mai, królowa północy z 300 świątyniami; jak postkolonialne Phuket Town. To krajobrazy: rajskie wyspy z koralowcami wokół, idealne do snorkelingu w towarzystwie morskich stworzeń; nieprzeniknione dżungle z palmami dla poszukiwaczy mocnych wrażeń; zachwycające parki narodowe dla miłośników natury; soczyście zielone pola ryżowe i rozległe plantacje herbaty. To street food, kwintesencja Tajlandii. Jedna ze składowych tożsamości tego kraju, nadająca mu charakter i unikalność. To setki kolorowych stoisk rozstawionych na placu pośrodku miasta. To festiwal zapachów, smaków i tekstur. To tygiel kulturowy: unikatowa mieszanka animizmu, tradycji buddyjskich i lokalnych praktyk. Night market . Powoli się ściemnia, w tle migocze coraz więcej świateł, a w blasku żarówek widać dym i parę unoszące się nad straganami, kotłujące nad garami i wokami rozgrzanymi do czerwoności na otwartym ogniu żeliwnych palników. Przyglądam się młodej kobiecie w kolorowej chuście na głowie przyrządzającej pad thaia , którego nazwa mówi sama za siebie – pad jak smażony i thai jak tajski. Wlewa na oko robioną na bieżąco mieszankę sosu sojowego, sosu rybnego, pasty z tamaryndowca oraz oleju i posypuje całość kilkoma szczodrymi garściami cukru. Mimo drobnej postury energicznie potrząsa wokiem w powietrzu, uniósłszy go nad palnik, by dokładnie wymieszać sosy, ścięte jajko, garść kiełków fasoli mung, cienki makaron ryżowy z dodatkiem tofu lub kurczaka i zapewnić daniu legendarny wok hay . Dymny posmak i nieco zwęglony aromat uzyskiwany na ekstremalnie dużym ogniu to klucz do sukcesu. Kamila Markiewicz Kamila Markiewicz – w sieci znana jako Laprimaveraa. Podróżniczka, miłośniczka Azji i życiowa maksymalistka. Spędza życie w zakątkach Dalekiego Wschodu, odkrywając własne ścieżki z plecakiem na plecach. Fascynuje się tajską kuchnią i kulturą.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Pascal
Zapora 25
43-382 Bielsko-Biała (Polska)
tel: 338282888
email: pascal@pascal.pl
Szczegóły
Tytuł: Tajlandia. Królestwo Buddy i street fooduAutor: Kamila Markiewicz
Wydawnictwo: Pascal
Kod paskowy: 9788383172002
ISBN: 978-83-8317-200-2
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 304
Format: 144 x 205 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Mądrzej, szybciej, lepiej
Sekret efektywności
Sekret efektywności
Wydawnictwo Naukowe PWN
Grecja. Gorzkie pomarańcze
wyd. II
wyd. II
Poznańskie
Grecja po mojemu
Pascal
Tyson. Żelazna ambicja. Wydanie II
SQN - Sine Qua Non
Cybulka w Azji
Tajlandia. Wietnam. Bali
Tajlandia. Wietnam. Bali
Warszawska Firma Wydawnicza