Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej

Wolters Kluwer

  • Rok wydania: 2024
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
79,00 PLN
Nasza cena
68,25 PLN
Oszczędzasz 14%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 61,14 zł



Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.

Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.

Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.

W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:
  • k-­pop i k-­drama
  • hongkońskie filmy akcji
  • japońską mangę, anime i cosplay
  • tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.

Szczegóły

Tytuł: Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej
Autor: Katarzyna Grzybczyk
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Kod paskowy: 9788383583198
ISBN: 978-83-8358-319-8
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 340
Oprawa: Miękka

Recenzje