Polski system szkolny po roku 1989. W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Zagadnienie przemian zachodzących w polskiej szkole od wielu lat nie traci na aktualności, nie zbliżając się do choćby częściowego badawczego nasycenia. Tym bardziej, że w naszej rzeczywistości edukacyjnej „reforma goni reformę", nowelizacje przyjmowane są w tempie ekspresowym i trudno oczekiwać, by inaczej działo się w najbliższej przyszłości. Zawarte w niniejszej książce analizy – poświęcone przedstawieniu zmian, jakie zachodziły w polskiej szkole w ciągu ponad trzydziestu minionych lat – podporządkowane zostały ideom, które – zdaniem autora – niejednokrotnie stały u podstaw konstruowania i rekonstruowania systemowych rozwiązań: mowa o demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji.
***
The Polish School System after 1989. Democratization, Centralization and Commercialization
The problem of changes occurring in Polish schools has not lost its relevance for many years, without approaching even a partial research saturation. In our educational reality, a reform "chases" another reform, amendments are accepted at a fast pace and it can hardly be expected to be otherwise in the foreseeable future. The analyses contained in this book – devoted to the presentation of changes that took place in the Polish school over the last thirty years – were subordinated to the ideas, which, in the author's opinion, have often been the basis for constructing and reconstructing system solutions, i.e. democratization, centralization and commercialization.
***
The Polish School System after 1989. Democratization, Centralization and Commercialization
The problem of changes occurring in Polish schools has not lost its relevance for many years, without approaching even a partial research saturation. In our educational reality, a reform "chases" another reform, amendments are accepted at a fast pace and it can hardly be expected to be otherwise in the foreseeable future. The analyses contained in this book – devoted to the presentation of changes that took place in the Polish school over the last thirty years – were subordinated to the ideas, which, in the author's opinion, have often been the basis for constructing and reconstructing system solutions, i.e. democratization, centralization and commercialization.
Szczegóły
Tytuł: Polski system szkolny po roku 1989. W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacjiAutor: Rafał Pląsek
Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323562924
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 182
Format: 17.0 x 24.0 cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Fitness
SBM
Fitness styl życia
ConCorda
Polskie Imperium
Znak Horyzont
Roztropność nauczycielska
Petrus
Chrześcijaństwo po prostu
Media Rodzina