Socjologia designu (Wyd.III)

CeDeWu

  • Rok wydania: 2024
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
52,00 PLN
Nasza cena
44,63 PLN
Oszczędzasz 15%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 44,63 zł



Design, designerski to pojęcia robiące współcześnie spektakularną karierę, przypisywane do sztuki, architektury, przemysłu, multimediów, mody czy nawet kulinariów. Współcześnie niemal wszystko może być designerskie bądź niedesignerskie, stąd pojemność tego słowa zdaje się być niewyczerpana. Czy rzeczywiście pojęcie to jest aż tak pojemne? Czy jego przedostanie się do świadomości społecznej jest wyrazem wzrastającej wiedzy w zakresie wzornictwa czy raczej brakiem świadomości co do kryjącej się za nim treści? Wreszcie, czy nie warto ogłosić narodzin socjologii designu, która podjęłaby próbę zrozumienia relacji na linii design – społeczeństwo? Socjologię designu można zdefiniować jako społeczny aspekt kształtowania wzornictwa. Wśród obszarów zainteresowania socjologii designu należy wyeksponować następującą problematykę: • Funkcjonowanie designu w społecznej świadomości. • Oddziaływanie designu na społeczeństwo (Czy i jak design oddziałuje na społeczeństwo? Dlaczego niektóre projekty przedostają się do masowej wyobraźni, a inne nie? W jaki sposób design kształtuje gusta, upodobania, a także generuje w danym człowieku potrzebę posiadania jakiegoś dobra?). • Relacje między masowością a elitarnością designu. Książka ta może być interesującą lekturą nie tylko dla osób zainteresowanych socjologią, ale również dla designerów i wszystkich, którzy dostrzegają znaczenie społecznego tworzenia rzeczywistości.

Szczegóły

Tytuł: Socjologia designu (Wyd.III)
Autor: Magdalena Piłat-Borcuch
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381028370
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 145
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.243 kg

Recenzje