Punkt odniesienia. Rzecz o motywacyjnych i poznawczych inklinacjach w ekonomii behawioralnej (wyd. I
CeDeWu
Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia.
Wbrew powszechnej intuicji to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia.
Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy.
W monografii podjęta została ważna problematyka wpływu czynników behawioralnych na podejmowanie decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji ekonomicznych.
dr hab. Justyna Franc-Dąbrowska, prof. SGGW, fragment recenzji
Książka jest adresowana do środowiska naukowego. Może być także interesująca dla praktyków gospodarczych. Dotyczy nowatorskich zagadnień w finansach behawioralnych w ogólności, a w zakresie teorii perspektywy w szczególności.
prof. dr hab. Adam Szyszka, fragment recenzji
Kraj produkcji: Polska
Producent:
CeDeWu Sp. z o.o.
ul. Żurawia 47/49
00-680 Warszawa (Polska)
tel: 22 374 90 20
email: redakcja@cedewu.pl
Szczegóły
Tytuł: Punkt odniesienia. Rzecz o motywacyjnych i poznawczych inklinacjach w ekonomii behawioralnej (wyd. IAutor: Piotr Zielonka
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381028677
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 170
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.284 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Manifest kapitalistyczny. Jak wolny rynek uratuje świat
Wielka Litera