Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników jest nie tylko warunkiem ich indywidualnego rozwoju zawodowego i awansu, lecz także koniecznością dla większości pracodawców. Zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracowników może się odbywać z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą.
Przepisy prawa pracy umożliwiają pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych, a pracodawca jest zobowiązany im to ułatwiać.
Z poradnika „Podnoszenie kwalifikacji zawodowych” można się m.in. dowiedzieć:
Przepisy prawa pracy umożliwiają pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych, a pracodawca jest zobowiązany im to ułatwiać.
Z poradnika „Podnoszenie kwalifikacji zawodowych” można się m.in. dowiedzieć:
- jakie obowiązki ciążą na pracodawcy w związku z podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników,
- jakie uprawnienia mają pracownicy dokształcający się z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- kiedy pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe przysługują urlop szkoleniowy oraz zwolnienie z całości lub części dnia pracy,
- na jakich zasadach pracownikowi należy udzielić urlopu szkoleniowego oraz w jaki sposób ustalić przysługujące mu w tym czasie wynagrodzenie,
- kiedy pracodawca może przyznać pracownikowi dodatkowe świadczenia – a w szczególności pokryć opłaty za kształcenie, przejazd, podręczniki i zakwaterowanie,
- na jakich zasadach funkcjonuje obowiązek odpracowania nauki.
Publikacja zawiera pomocne przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów. Opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla specjalistów ds. kadr i płac. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla.
Szczegóły
Tytuł: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Obowiązki pracodawcyAutor: Bożena Pęśko
Wydawnictwo: Infor
ISBN: 9788382686463
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 100
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Kartonowa Foliowana
Waga: 0.155 kg