Podręcznik zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów. Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in.. Następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa, spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne. Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu metodą DCF, a siła robocza metodą kosztu zastąpienia. Atutem książki jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Szczegóły
Tytuł: Wycena biznesu w praktycePodtytuł: Metody, przykłady
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375610390
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 208
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.34 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Tajemnice czakramu wawelskiego
Studio Astropsychologii
Rękopisy muzyczne 1 połowa XIX wieku
Inwestycje
Ja, chrześcijanin
Wydawnictwo Księgarnia Św. Jacka
Kompendium szóstoklasisty Matematyka
Publicat
Psychologia rozwoju człowieka Tom 1
Wydawnictwo Naukowe PWN
Transformacja pamięci
Przewartościowania w pamięci przeszłości a wybrane aspekty funkcjonowania dyskursu publicznego o przeszłości w Polsce po 1989 roku
Przewartościowania w pamięci przeszłości a wybrane aspekty funkcjonowania dyskursu publicznego o przeszłości w Polsce po 1989 roku
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk Redakcja Wydawnictw
Intelektualiści a socjalizm
Prohibita