The Language-Cognition Interface in Bilinguals

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Rok wydania: 2013
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
35,70 PLN
Nasza cena
34,99 PLN
Oszczędzasz 2%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 34,48 zł



Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera przegląd współczesnych teorii dotyczących budowy słownika umysłowego osób dwujęzycznych, relacji pomiędzy myślą a językiem oraz dyskusję najnowszych badań przeprowadzonych w ośrodkach krajowych i zagranicznych. Punktem odniesienia w analizie powyższych zagadnień jest hipoteza transferu konceptualnego autorstwa znanych amerykańskich psycholingwistów Anety Pavlenko i Scotta Jarvisa. Niewątpliwym atutem książki jest jej część badawcza przedstawiająca wyniki badań nad dwujęzycznością studentów filologii angielskiej w Polsce oraz polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które przeprowadzono w latach 2008-2010. Zebrane dane są podstawą oceny zasadności założeń omawianej w pracy hipotezy. Ponadto, pozwalają na porównanie efektywności uczenia się języka drugiego (obcego) w warunkach szkolnych i naturalnych oraz obrazują jak intensywny kontakt z dwoma językami kształtuje rozumienie i użycie znaczeń semantycznych i konstrukcję narracji w obu językach.


Szczegóły

Tytuł: The Language-Cognition Interface in Bilinguals
Autor: Jolanta Latkowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN: 9788322621905
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 284

Recenzje