Szerokie i dogłębne uzasadnienie związków, jakie zachodzą między wychowaniem a twórczym życiem człowieka zostało zaprezentowane w książce pt. Wychowanie do twórczego życia. Perspektywa młodych dorosłych. Na tle innych opracowań recenzowane dzieło charakteryzuje się nowością ujęcia i jest wyjściem naprzeciw wyzwaniom, jakie stawia człowiekowi – zwłaszcza młodemu, współczesna cywilizacja. [...]
Niezaprzeczalną wartością recenzowanej książki są badania empiryczne, których wyniki nie tylko posłużyły do poznania jak wygląda wychowanie do twórczego życia w obecnych warunkach społecznych, kulturowych i edukacyjnych, ale też pozwoliły na wypracowanie określonych rozwiązań dla współczesnej i przyszłej praktyki pedagogicznej. Książka, mimo że dotyka wielu kwestii trudnych dla współczesnego wychowania, budzi nadzieję, że w dzisiejszym świecie jest możliwość wychowania do twórczego życia. Lektura dzieła pozwala też odkryć, jaką rolę w wychowaniu do życia twórczego może i odgrywa dzisiaj pedagogika religii czy w ogóle pedagogika personalistyczna uprawiana na gruncie chrześcijaństwa.
Ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński
Książka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. [...]
Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników.
Dr hab. Edward Nycz, prof. UO
Niezaprzeczalną wartością recenzowanej książki są badania empiryczne, których wyniki nie tylko posłużyły do poznania jak wygląda wychowanie do twórczego życia w obecnych warunkach społecznych, kulturowych i edukacyjnych, ale też pozwoliły na wypracowanie określonych rozwiązań dla współczesnej i przyszłej praktyki pedagogicznej. Książka, mimo że dotyka wielu kwestii trudnych dla współczesnego wychowania, budzi nadzieję, że w dzisiejszym świecie jest możliwość wychowania do twórczego życia. Lektura dzieła pozwala też odkryć, jaką rolę w wychowaniu do życia twórczego może i odgrywa dzisiaj pedagogika religii czy w ogóle pedagogika personalistyczna uprawiana na gruncie chrześcijaństwa.
Ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński
Książka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. [...]
Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników.
Dr hab. Edward Nycz, prof. UO
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Wydawnictwo WAM
ul. Kopernika 26
31-501 Kraków (Polska)
tel: 48126293200
email: handlowy@wydawnictwowam.pl
Szczegóły
Tytuł: Wychowanie do twórczego życia. Perspektywa młodych dorosłychAutor: Pasławska-Smęder Iwona, Anna Walulik
Wydawnictwo: Ignatianum
ISBN: 9788376146140
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 336
Oprawa: Miękka
Redakcja: Kajtroch Krystyna
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ja nic nie muszę. Mała książka o obowiązkach
Białe Pióro
Zima, kiedy wróciłeś
Czwarta Strona
Morderstwo pod choinkę
Czwarta Strona
(Nie)skuteczność resocjalizacji nieletnich..
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Wychowanie przez sztukę
Ignatianum
Rerki "R" i "L" w.2024
Harmonia