W publikacji autor wyjaśnia, jak legalnie korzystać z fotografii i wizerunku, by nie narazić się na odpowiedzialność cywilną lub karną.
Z opracowania dowiesz się:
Z opracowania dowiesz się:
- jak prawidłowo odebrać zgodę na wykorzystanie zdjęcia i wizerunku,
- kiedy fotografia i wizerunek nie są chronione prawem autorskim,
- czy można wykorzystać fotografię będącą dziełem osieroconym,
- kiedy nie jest potrzebna zgoda na rozpowszechnienie wizerunku,
- czym jest „kradzież” wizerunku za pomocą sztucznej inteligencji.
Książka jest przeznaczona dla osób korzystających z fotografii i wizerunku w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.
Kraj produkcji: PL
Producent:
Wolters Kluwer Polska sp. z o.o
ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa (PL)
tel: +48 801 04 45 45
email: PL-zarzad@wolterskluwer.com
Szczegóły
Tytuł: Zasady rozpowszechniania fotografii i wizerunkuAutor: Piotr Ślęzak
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: Prawo w praktyce
ISBN: 9788383902326
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 252
Oprawa: Miękka
Kraj produkcji: PL