Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Autorzy przedstawiają i porównują historyczne i aktualne koncepcje dydaktyczne ukierunkowane na nauczanie i wspieranie uczniów przejawiających trudności w uczeniu się. Formułują zasady dydaktyczne, a ich wdrażanie zostało zilustrowane przykładami z lekcji toczących się w szkole specjalnej dla dzieci z trudnościami w uczeniu się oraz w oddziałach integracyjnych. Na zakończenie opisują możliwości wsparcia na płaszczyźnie organizacyjnej i pedagogiczno-konceptualnej. Podręcznik zawiera m.in.: charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się; próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu; historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej; bjaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
Szczegóły
Tytuł: Pedagogika trudności w uczeniu sięAutor: Werning Rolf, Lutje-Klose Brigit
Wydawnictwo: GWP
Seria: PEDAGOGIKA GWP
ISBN: 9788374891929
Tytuł oryginału: Einführung in die Lernbehindertenpädagogik
Język oryginału: niemiecki
Tłumacz: Wojdak-Piątkowska Magdalena
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 216
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.35 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psychologia pozytywna w praktyce
Wydawnictwo Naukowe PWN
Dlaczego zebry nie mają wrzodów. Psychofizjologia stresu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychologia stresu
Korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego.
Korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego.
Wydawnictwo Naukowe PWN