Monografia to kompendium wiedzy o agencjach ratingowych. Autorzy przedstawiają:
• genezę ich powstania oraz ewolucję modeli biznesowych;
• spektrum oferowanych usług i produktów;
• strukturę rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
• regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
• metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
• politykę agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Ambicją Autorów książki, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest syntetyczna predykcja uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą „Wielkiej Trójki”.
Szczegóły
Tytuł: Agencje ratingowe oraz ratingi kredytowe - problemy i wyzwania (Wyd. II)Autor: Zbigniew Korzeb, Paweł Kulpaka, Paweł Niedziółka
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381029544
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 220
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.356 kg