Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych.
Sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje
Wydawnictwo Naukowe UAM

Choć balet obecny jest w polskiej kulturze od XVI wieku, dostrzec można, że na polskim rynku wydawniczym opracowań dotyczących kształcenia artystycznego w zakresie tańca nadal jest niewiele, a sam taniec, a w szczególności taniec klasyczny, nie zajmuje należnego mu miejsca w pedagogicznej teorii wychowania estetycznego. Książka Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych – sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje uzupełnia tę lukę.
Opracowanie stanowi propozycję zwrócenia uwagi na wybrane, jednak szczególnie istotne w opinii autorek, aspekty edukacji baletowej, wśród których można wymienić: bezskuteczne apele o reformę kształcenia artystycznego, w tym także baletowego; niski status społeczny zawodu tancerza, krótką karierę sceniczną, wysoki poziom kontuzjogenności, niedopasowanie kształcenia do wymagań na rynku pracy, konkurencję ze strony zagranicznych tancerzy czy likwidacja wcześniejszych emerytur; wieloletnią marginalizację sztuki w szkolnictwie powszechnym, której konsekwencją jest niesatysfakcjonujący poziom społeczny uczestnictwa w kulturze wysokiej.
Kraj produkcji: PL
Ostrzeżenia:
Brak ostrzeżeń
Producent:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ul. Fredry 10
61-701 Poznań (PL)
tel:
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł: Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych.Podtytuł: Sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje
Autor: Katarzyna Sadowska, Babiarz Dominika
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323244073
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 198
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.35 kg