Dlaczego integralny program profilaktyczny w szkole. Pomoc dydaktyczno-wychowawcza dla nauczycieli i wychowawców
Impuls
Celem prezentowanej publikacji było opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Program ten nie tylko przekazuje informacje o substancjach uzależniających i uczy konkretnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także przedstawia sposoby kształtowania u wychowanków dojrzałych postaw wobec siebie i świata zewnętrznego. Warunkiem opracowania integralnego programu wychowania w trzeźwości było całościowe i realistyczne zrozumienie wychowanka i jego sytuacji egzystencjalnej.
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ukazuje naturę uzależnień oraz przyczyny i skutki inicjacji w wieku szkolnym. W drugim rozdziale przedstawiono przyczyny małej skuteczności dotychczas stosowanych programów profilaktycznych. W rozdziale trzecim opisano personalistyczną koncepcję jako podstawę w opracowaniu integralnego programu profilaktycznego, którego stosowanie stwarza szansę na skuteczniejszą niż dotąd ochronę dzieci i młodzieży przed uzależnieniami. Rozdział czwarty zawiera zasady współpracy rodziny oraz różnych instytucji wspierających szkołę i rodzinę w realizacji integralnego programu. W ostatnim rozdziale zaprezentowano gotowy projekt integralnego programu profilaktycznego, metody i formy pracy oraz spodziewane osiągnięcia uczniów na różnych etapach edukacji.
Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, ale także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie ich zagrożonej wolności.
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ukazuje naturę uzależnień oraz przyczyny i skutki inicjacji w wieku szkolnym. W drugim rozdziale przedstawiono przyczyny małej skuteczności dotychczas stosowanych programów profilaktycznych. W rozdziale trzecim opisano personalistyczną koncepcję jako podstawę w opracowaniu integralnego programu profilaktycznego, którego stosowanie stwarza szansę na skuteczniejszą niż dotąd ochronę dzieci i młodzieży przed uzależnieniami. Rozdział czwarty zawiera zasady współpracy rodziny oraz różnych instytucji wspierających szkołę i rodzinę w realizacji integralnego programu. W ostatnim rozdziale zaprezentowano gotowy projekt integralnego programu profilaktycznego, metody i formy pracy oraz spodziewane osiągnięcia uczniów na różnych etapach edukacji.
Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, ale także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie ich zagrożonej wolności.
Szczegóły
Tytuł: Dlaczego integralny program profilaktyczny w szkole. Pomoc dydaktyczno-wychowawcza dla nauczycieli i wychowawcówAutor: Łakomski Marian
Wydawnictwo: Impuls
Kod paskowy: 9788373083608
ISBN: 837308360X
Rok wydania: 2004
Ilość stron: 144
Format: 16 x 23
Oprawa: broszura
Waga: 0.23 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Jurajskie Gminy Janów i Żarki
Compass
Akademia pana Kleksa
Siedmioróg