Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.
Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach („lekcjach”). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji „krok po kroku”, opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.
Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej:
* Zrozumienie kontekstu.
* Wybór odpowiedniego wykresu.
* Eliminacja śmieci.
* Kierowanie uwagą odbiorców.
* Myślenie niczym projektant.
* Przedstawianie historii.
Dane nadają sens prezentacji!
Kraj produkcji: PL
Producent:
Virtualo Sp. z o.o.
Marszałkowska 104/122
00-017 Warszawa (PL)
tel:
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł: Storytelling danych.Podtytuł: Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów
Autor: Cole Nussbaumer Knaflic
Wydawnictwo: Onepress
ISBN: 9788328926790
Tytuł oryginału: Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Krzyżanowski Krzysztof
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 272
Format: 15.8x22.8cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg