Medialna wojna polsko-polska

ZONA ZERO

  • Rok wydania: 2025
  • Format: 145 x 205 x 24 mm
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
33,68 PLN
Oszczędzasz 33%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 33,68 zł



Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów.  Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej  i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną – na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego. Autor sięga również do doświadczeń  mediów światowych: •    Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej •    Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu •    Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna •    Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej  •    Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem •    Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift  •    Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta”- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera.  W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów. •    Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe •    Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne •    Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów •    Fenomen Kanału Zero •    Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze

Szczegóły

Tytuł: Medialna wojna polsko-polska
Autor: Żygadło Łukasz
Wydawnictwo: ZONA ZERO
Kod paskowy: 9788368123401
ISBN: 978-83-68123-40-1
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 280
Format: 145 x 205 x 24 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Recenzje