Religia media mitologia

słowo/obraz terytoria

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 14.0x22.5cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
36,75 PLN
Nasza cena
33,72 PLN
Oszczędzasz 9%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.


Szczegóły

Tytuł: Religia media mitologia
Autor: Józef Majewski
Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Seria: IDEE I SPOŁECZEŃSTWO
ISBN: 9788374539616
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 196
Format: 14.0x22.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.304 kg

Recenzje