W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
Szczegóły
Tytuł: Religia media mitologiaAutor: Józef Majewski
Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Seria: IDEE I SPOŁECZEŃSTWO
ISBN: 9788374539616
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 196
Format: 14.0x22.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.304 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Interpretacja materiałów wizualnych
Krytyczna metodologia badań nad wizualnością
Krytyczna metodologia badań nad wizualnością
Wydawnictwo Naukowe PWN