Czym właściwie jest kapitalizm konsumpcyjny Konsumpcjonizm trudno opisać; jest jak ocean, a my jak unoszący się w nim plankton. Zdrowy rozsądek podpowiada nam, że kupujemy rzeczy, aby cieszyć się z ich posiadania, badania dowodzą jednak, że przyjemność związana z nabyciem nowej rzeczy nie trwa długo. Dlaczego w takim razie biegniemy dalej w kołowrocie konsumpcji pracując, kupując, nakręcając aspiracje
Odpowiedź daje nam biologia. Środowiskiem naszych przodków były małe grupy społeczne, w których dobry wygląd i wysoki status pomagały nie tylko przetrwać, lecz także zdobyć partnera i wychować dzieci. Świadczy to o tym, jak bardzo nieadekwatne jest słowo materializm w odniesieniu do konsumpcji. Dziś stroimy się w dobra materialne i usługowe bardziej po to, by zrobić wrażenie na innych ludziach, niż po to, by cieszyć się kęsem świeżo upolowanej materii. Wiele produktów jest przede wszystkim sygnałami, a dopiero potem materialnymi przedmiotami. Nasze mózgi wykształciły się, by dążyć do podstawowego społecznego celu: wyglądać dobrze w oczach innych. Nabywanie robiących duże wrażenie produktów w gospodarce pieniężnej jest jednym z najnowszych sposobów realizacji tego celu.
Geoffrey Miller (ur. 1965) - amerykański psycholog ewolucyjny, profesor Uniwersytetu w Nowym Meksyku, m.in. autor książek "Umysł w zalotach. Jak wybory seksualne kształtowały naturę człowieka" (wyd. Rebis 2004) oraz "Mating Intelligence: Sex, Relationships, and the Mind's Reproductive System".
Odpowiedź daje nam biologia. Środowiskiem naszych przodków były małe grupy społeczne, w których dobry wygląd i wysoki status pomagały nie tylko przetrwać, lecz także zdobyć partnera i wychować dzieci. Świadczy to o tym, jak bardzo nieadekwatne jest słowo materializm w odniesieniu do konsumpcji. Dziś stroimy się w dobra materialne i usługowe bardziej po to, by zrobić wrażenie na innych ludziach, niż po to, by cieszyć się kęsem świeżo upolowanej materii. Wiele produktów jest przede wszystkim sygnałami, a dopiero potem materialnymi przedmiotami. Nasze mózgi wykształciły się, by dążyć do podstawowego społecznego celu: wyglądać dobrze w oczach innych. Nabywanie robiących duże wrażenie produktów w gospodarce pieniężnej jest jednym z najnowszych sposobów realizacji tego celu.
Geoffrey Miller (ur. 1965) - amerykański psycholog ewolucyjny, profesor Uniwersytetu w Nowym Meksyku, m.in. autor książek "Umysł w zalotach. Jak wybory seksualne kształtowały naturę człowieka" (wyd. Rebis 2004) oraz "Mating Intelligence: Sex, Relationships, and the Mind's Reproductive System".
Szczegóły
Tytuł: Teoria szpanuPodtytuł: Seks, ewolucja i zachowania klienta
Autor: Miller Geoffrey
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788376483818
Liczba tomów: 1
Numer tomu: 1
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Reszuta Bartłomiej
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 384
Format: 14.0x20.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
100 łamigłówek Zeszyt 2
Olesiejuk
Jaśki
Znak
Pepe i spółka
Znak
Kacper Niewypał Co?dziennik pomyłek
Znak Emotikon
Francuskie dzieci jedzą wszystko
Świat Książki
Yves Saint Laurent Niegrzeczny chłopiec
Dolnośląskie