Eva Illouz w sposób śmiały i twórczy, nadto klarowny, porusza podstawowe zagadnienia współczesnej kultury. Wychodzi w swoich rozważaniach od zaskakującej tezy, że kapitalizm ukształtował intensywną kulturę uczuć i emocji w miejscu pracy, w rodzinie i we wszelkich rodzajach więzi społecznych. Co więcej, jeśli stosunki ekonomiczne w coraz to większej mierze determinowane są przez czucia, to również o sferze uczuć da się stwierdzić, że wszechogarniająca sfera ekonomii odciska na nich swoje piętno. Tę swoistą zależność Illouz określa jako kapitalizm emocjonalny i tropi go w rozmaitych dziedzinach i na różnych poziomach relacji społecznych.
Kapitalizm emocjonalny wykształcił kulturę emocjonalną, w której nacisk na uczucia rozbija tradycyjny podział na pozbawioną emocji sferę publiczna i naładowaną uczuciem sferę prywatną. Następuje przemieszanie i złączenie (niekiedy przeciw sobie) dyskursów i praktyk emocjonalnych z ekonomicznymi uczucia stają się elementem zachowania ekonomicznego, a życie emocjonalne, zwłaszcza warstw średnich, podporządkowuje się logice ekonomii. Konsekwencją jest urzeczowienie sfery uczuciowej i emocjonalizacja sfery publicznej.
Szczegóły
Tytuł: Uczucia w dobie kapitalizmuAutor: Eva Illouz
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
ISBN: 9788374591058
Tłumacz: Simbierowicz Zygmunt
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 182
Format: 13.5x21.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.311 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dynamika kapitalizmu
Aletheia
Gniew
Czarne
Sny o pociągach
Czarne
Kości, które nosisz w kieszeni
Cyranka
Szarady
Poznańskie
Ucieczka od bezradności
Znak Literanova
Sielanki
Znak
W końcu nauczyć się żyć
Eperons-Ostrogi