Wprowadzenie do mediologii

Oficyna Naukowa

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 13.5x21.0cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
55,00 PLN
Nasza cena
39,63 PLN
Oszczędzasz 28%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 39,63 zł



Książką Régisa Debraya jest pierwszym systematyzującym opracowaniem wiedzy o mediologii, nowej powstającej na naszych oczach dziedzinie badań nad szeroko pojętymi przekaźnikami. W polu współczesnej humanistyki wyróżnia ją fakt, iż jest ona z gruntu inter-, albo lepiej: transdyscyplinarna - jest badaniem śladów kulturowych, pamięci zbiorowej od historii najstarszej po współczesność, od archeologii mediów po filozofię, od początków pisma po internet. Ukazuje symboliczne skutki innowacji technicznych, a jednocześnie kulturowe uwarunkowania przełomów rozwoju technologii. Przedmiotem mediologii są wzajemne oddziaływania techniki i kultury - dawne i teraźniejsze. Godzi więc obydwie dziedziny tradycyjnie, lecz niebezpiecznie sobie przeciwstawiane. Mediologia nie jest socjologią mediów, z którą bywa niekiedy mylona, nie zajmuje się komunikowaniem, lecz badaniem przekazów kulturowych (transmission) - przenoszeniem w czasie informacji (także postaw życiowych) za pomocą struktur instytucjonalnych (kościoły, szkoły, muzea, biblioteki, itp.). Kluczowe jest dla niej pojęcie transmisji w dłuższych i długich okresach trwania kultury. Przekaz kulturowy ma horyzont historyczny, imaginacyjną identyfikację wspólnotową (więzy symboliczne) i odbywa się w porządku diachronicznym - a nie, jak komunikacja, w porządku synchronicznym. Jest więc rodzajem antropologii kulturowej, badającej warunki możliwości koegzystencji wielości odrębnych kultur w warunkach globalnej uniformizacji sieci informatycznych. Jest to synteza pobudzająca i przystępna - napisana językiem prostym, ale błyskotliwym, użyteczna zarówno dla studentów, jak i dla osób po prostu zainteresowanych aktualnymi procesami cywilizacyjnymi i dyskusjami wokół nich.

Szczegóły

Tytuł: Wprowadzenie do mediologii
Autor: Debray Regis
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
Seria: KULTURY MEDIÓW
ISBN: 9788374591072
Tytuł oryginału: Introduction a la mediologie
Język oryginału: francuski
Tłumacz: Kapciak Alina
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 280
Format: 13.5x21.0cm
Oprawa: Twarda

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: