W opinii potocznej do dziś pokutuje przekonanie, że osoby zdolne nie potrzebują żadnego wsparcia i pomocy, gdyż doskonale radzą sobie w szkole, a w przyszłości z pewnością osiągną sukces zawodowy. Nic bardziej mylnego. Nauczyciele, a także osoby odpowiedzialne za zarządzanie kształceniem, powinni przyjąć założenie, iż uczniowie zdolni mają specjalne potrzeby edukacyjne i szczególne wymagania.
Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych.
Szczegóły
Tytuł: Uczeń zdolnyPodtytuł: Jak go rozpoznać i jak z nim pracować
Autor: Limont Wiesława
Wydawnictwo: GWP
ISBN: 9788374891981
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 318
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.51 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ustrój organów ochrony prawnej
Część szczegółowa
Część szczegółowa
Wolters Kluwer
Podstawy biologii człowieka
Komórka, tkanki, rozwój, dziedziczenie.
Komórka, tkanki, rozwój, dziedziczenie.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wszystkie dzieci są zdolne
Jak marnujemy wrodzone talenty
Jak marnujemy wrodzone talenty
Dobra Literatura