Praca Zbigniewa Skowrona Myśl muzyczna Jeana-Jacques'a Rousseau stanowi w polskim piśmiennictwie muzykologicznym pozycją wyjątkową. W dość bogatej literaturze poświęconej wybitnemu myślicielowi Oświecenia nie podjęto, jak dotychczas żadnej próby szerszej charakterystyki jego sylwetki jako kompozytora, a zwłaszcza jako filozofa muzyki. Książka profesora Zbigniewa Skowrona wypełnia tę lukę, ukazując wysoce oryginalny dorobek muzyczny J.-J. Rousseau ze szczególnym uwzględnieniem jego poglądów estetycznych. Książkę zamyka obszerny Aneks zawierający przekład bardzo celnie wybranych haseł z Dictionaire oraz fragmenty z Nowej Heloizy.
Trzynaście haseł po raz pierwszy zaprezentowanych w języku polskim odzwierciedla najważniejsze problemy estetyczne podejmowane przez Rousseau: Aria, Ekspresja, Jedność melodii, Naśladowanie, Opera, Smak - to tematy określające horyzont zainteresowań oświeceniowej estetyki muzycznej.
Dołączona do książki Bibliografia stanowi szczegółowy wykaz zarówno zachowanych źródeł, jak i literatury przedmiotu.
Szczegóły
Tytuł: Myśl muzyczna Jeana-Jacques'a RousseauAutor: Skowron Zbigniew
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323507543
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 528
Format: 16.0x21.5cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.75 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Socjologia sztuki
Difin
Dramaturgia opery
słowo/obraz terytoria
Rytuał superformuły
Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche
Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Pisma i felietony muzyczne Tom 1
Prószyński i S-ka
Pisma i felietony muzyczne Tom 2
Prószyński i S-ka
Pigułka wolności
Wielka Litera
Czerwone gardło / Trzeci klucz / Pentagram
Pakiet
Pakiet
Dolnośląskie
Polszczyzna na co dzień
Wydawnictwo Naukowe PWN
Opowieść mężczyzny który zarabia śpiąc
Rosemaria
Martwe dusze
Znak
Głosy Pamano
Marginesy