Książka adresowana jest do tych wszystkich czytelników, którzy interesują się funkcjonowaniem administracji publicznej. Może być wykorzystywana nie tylko przez pracowników urzędów publicznych (szczególnie samorządowych), ale również przez radnych, którzy chcą oceniać jakość funkcjonowania urzędu. Oprócz popularnych systemów zarządzania jakością książka zawiera opis podstawowych metod oceny i doskonalenia jakości (różne modele, standardy, wskaźniki). Wskazuje, jak w prosty sposób można wpływać na efektywność pracy urzędów. Jej odbiorcami mogą być również studenci kierunku prawa, administracji, zarządzania, ekonomii. Każda osoba, która pełni funkcję starosty, prezydenta i burmistrza czy sekretarza powinna zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi stosowania podejścia procesowego. Ich wiedza w tym zakresie może wpłynąć na funkcjonowanie urzędu i uchwalane zewnętrzne przepisy prawne. Autor wyraża nadzieję, że cenne mogą być zalecenia dotyczące przeprowadzania samooceny. Już bowiem co piąty urząd deklaruje wdrożenie systemów znormalizowanych zarządzania jakością. Uwzględnienie w tym procesie warunków skutecznej implementacji (m.in. umów społecznych, zaufania, odpowiedniej struktury organizacyjnej) może w znaczącym stopniu wpłynąć na obniżenie kosztów jakości. W nowym, drugim wydaniu książki czytelnik znajdzie również wyniki badań dotyczących korzyści, jakie odniosły urzędy stosujące system zarządzania według normy ISO9001.
Szczegóły
Tytuł: Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznejPodtytuł: Teoria i praktyka
Autor: Bugdol Marek
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788376413532
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 336
Format: 15.5x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.5 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Prawo pracy
C. H. Beck
Przebiegła lisica. Bajka dla maluszka
Elżbieta Jarmołkiewicz
Pory roku. Mądry ołóweczek
Elżbieta Jarmołkiewicz
Zew ciszy
Inwestycje
Bosch. Dzieła wszystkie
Taschen