Społeczna historia mediów
Od Gutenberga do Internetu

Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
38,89 PLN



Społeczna historia mediów to jedna z najbardziej znanych na świecie książek o historii mediów. Autorzy, brytyjscy historycy społeczni, śledzą, jak zmieniały się środki masowego przekazu i jak te przeobrażenia wpływały na sposób postrzegania otaczającego nas świata. Opisując kolejno następujące po sobie technologie w kontekście politycznym, kulturowym i gospodarczym, zachęcają do rozważnej analizy epoki nowych mediów, która wiele może skorzystać na spojrzeniu nie tylko w przyszłość, ale również w przeszłość. Zwięzłe przedstawienie dziejów takie jak to jest ze swej natury wybiórcze. Staraliśmy się w nim uwydatnić pewne tematy, na przykład funkcję mediów w sferze publicznej, pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji, rozbudowę sieci instytucji medialnych czy rozwój przemysłu rozrywkowego. Podejście takie sprawiło, że bardziej skupiliśmy się na zmianach niż kontynuacji, choć niekiedy przypominamy czytelnikom, że pojawienie się nowych mediów nie oznaczało rezygnacji z wcześniej znanych. Rękopisy zachowały swoje znaczenie także w epoce druku, podobnie jak książki i radio w epoce telewizji. Media należy postrzegać jako system ulegający nieustannym zmianom, między innymi przemianom technologicznym w którym różne elementy pełnią bardziej lub mniej istotne role. Fragment tekstu

Szczegóły

Tytuł: Społeczna historia mediów
Podtytuł: Od Gutenberga do Internetu
Autor: Burke Peter, Briggs Asa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kod paskowy: 978830116455301
ISBN: 9788301164553
Tłumacz: Jedliński Jakub
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 472
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.68 kg

Recenzje