Wejście Polski do strefy euro
a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw
Difin
Podstawową przesłankę podjęcia prezentowanego problemu badawczego stanowi chęć uzupełnienia i wzbogacenia dyskusji toczącej się nad kwestią przystąpienia Polski do strefy euro. Cechą tej toczącej się w Polsce dyskusji jest wyraźna koncentracja uwagi na zagadnieniach makroekonomicznych. Jest to zrozumiałe i uzasadnione. Mniej zrozumiały i mało uzasadniony wydaje się jednak być praktyczny brak refleksji i pogłębionych badań na temat mikroekonomicznych uwarunkowań procesu integracji walutowej, a przecież przystąpienie Polski do strefy euro będzie oznaczało dla polskich przedsiębiorstw zmianę niektórych uwarunkowań i czynników rozwoju. Wprowadzenie wspólnej waluty zmieni perspektywę i strategię działania krajowych przedsiębiorstw. W związku z tym, głównym celem badania była ocena prawdopodobnego wpływu przyjęcia przez Polskę wspólnej waluty euro na międzynarodową konkurencyjność i internacjonalizację polskich przedsiębiorstw. Badanie obejmowało przegląd literatury teoretycznej oraz badania empiryczne. Badania empiryczne zostały przeprowadzone w formie bezpośrednich wywiadów z przedstawicielami 230 przedsiębiorstw z całej Polski. Autorzy badania zdają sobie sprawę z tego, że postrzeganie przyszłego świata gospodarczego przez menedżerów jest obciążone licznymi ograniczeniami i nie wnioskują o to, aby absolutyzować wyniki przeprowadzonych poszukiwań. Prezentowane wyniki mogą być wartościowym uzupełnieniem prac badawczych przyjmujących całkowicie odmienną perspektywę.
Szczegóły
Tytuł: Wejście Polski do strefy euroPodtytuł: a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788376414249
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 278
Format: 15.5x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.42 kg
Redakcja: Gorynia Marian, Jankowska Barbara
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Kompendium wiedzy o konkurencyjności
Wydawnictwo Naukowe PWN