Polityka karmienia piersią

Mamania

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 16.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
44,90 PLN
Nasza cena
36,59 PLN
Oszczędzasz 19%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 28,96 zł



,,Polityka karmienia piersią” ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia niemowląt dla zdrowia publicznego w XXI wieku.

Gabrielle Palmer w znakomicie udokumentowanej książce opisuje wyrafinowane techniki, które stosują wielkie korporacje, by przekonać rodziców do odwrócenia się od karmienia piersią. Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt systematycznie podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią swoich dzieci.

·         Światową wartość rynku pokarmów dla niemowląt szacuje się na 20,2 miliardów dolarów rocznie, z czego dwie trzecie stanowią przychody ze sprzedaży mleka modyfikowanego.

·         Im częstszy jest kontakt matek z systemem opieki zdrowotnej, tym rzadziej decydują się one na karmienie piersią.

·         Instytucje humanitarne wysyłają tony mleka modyfikowanego w rejony klęsk żywiołowych. Tak rozumiana „pomoc” przyczynia się do pogorszenia stanu zdrowia i statystyk umieralności niemowląt.

„Polityka karmienia piersią” prezentuje radykalnie nowe spojrzenie na sprawę, która dotyczy nie tylko matek, lecz wszystkich członków naszego społeczeństwa: mężczyzn i kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych.

Zawsze twierdziłam, że jeśli kobieta nie chce karmić piersią, nie powinno się jej do tego zmuszać, niezależnie od tego, czy dzieje się to na początku, czy też decyduje się przestać karmić później. Tyle tylko, że – moim zdaniem – powinna być w pełni poinformowana o zagrożeniach dla zdrowia jej i jej dziecka.

W Polsce „kryzys” karmienia piersią zarysował się wyraźnie w latach 90., kiedy po wprowadzeniu wolnego rynku pojawiły się wielkie koncerny stosujące wyrafinowane strategie marketingowe. Media zalała fala reklam. To miało przemożny wpływ na służbę zdrowia i opinię publiczną. Firmy działały niezgodnie z prawem obowiązującym w innych państwach Europy. Z badania przeprowadzonego w czterech krajach przez Interagency Group on Breastfeeding Monitoring (IGBM) wynika, że to właśnie Polska i polska służba zdrowia najbardziej ucierpiały w wyniku błędnych informacji przekazywanych w reklamach wielkich koncernów.

(Gabrielle Palmer dla Newsweek Polska)


Szczegóły

Tytuł: Polityka karmienia piersią
Autor: Gabrielle Palmer
Wydawnictwo: Mamania
ISBN: 9788362829286
Tytuł oryginału: The politics of breastfeeding
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Rogozińska Anna
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 412
Format: 16.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.591 kg

Recenzje