Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jaką odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalenie wiedzy. Książka zawiera również aneks poświęcony planowaniu projektu lub rozprawy naukowej z dziedziny zarządzania międzynarodowego, co może się okazać pomocne szczególnie studentom studiów podyplomowych i MBA.
Poza głównymi tematami omówionymi w większości podręczników poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich:
? wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne,
? nieformalny patronat, guanxi i wasda,
? globalizacja kontra lokalizacja,
? e-komunikacja,
? konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach,
? znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur,
? nadzór nad marką korporacyjną ? kluczowy element stosunków między współczesnymi
centralami firm i ich filiami.
Szczegóły
Tytuł: Zarządzanie międzynarodoweAutor: Mead Richard, Andrews Tim G.
Wydawnictwo: Nieoczywiste
ISBN: 9788326411489
Tytuł oryginału: International Management: Culture and Beyond
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Drogosz Paweł
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 596
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.88 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zarządzanie zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym
Kulturowe uwarunkowania.
Kulturowe uwarunkowania.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Znikopis tablica na blistrze
Lean Toys