Nadmiar informacji oraz wynikający stąd chaos informacyjny wymagają wprowadzania w organizacjach odpowiednich systemów zarządzania informacją i wiążą się z przymusem odpowiedniego jej poszukiwania, gromadzenia, przechowywania, udostępniania i wykorzystywania. Wymóg ten nabiera istotnego znaczenia z uwagi na rosnącą rolę informacji rynkowej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw, zwłaszcza tych, które funkcjonują na rynku globalnym. Publikacja zawiera pierwsze w Polsce, kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i proponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiające uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych.
Autorzy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak:
informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej,
informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej,
zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej,
modele zarządzania informacją rynkową.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i studentów szkół wyższych zwłaszcza uczelni technicznych na kierunkach zarządzania oraz zarządzania i inżynierii produkcji. Powinna również stanowić wartościową lekturę dla menedżerów oraz wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
Szczegóły
Tytuł: Zarządzanie informacją na rynku globalnymPodtytuł: Teoria i praktyka
Autor: Zbigniew Malara, Jerzy Rzęchowski
Wydawnictwo: C. H. Beck
Seria: Ekonomia
ISBN: 9788325519193
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 180
Format: 16.3x23.6
Oprawa: Miękka
Waga: 0.3 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
In Budapeszt przewodnik
Agora
Wygnani
Blink
Współczesna biurowość w administracji publicznej
Wydawnictwo Naukowe UMK
Matematyka dla kierunków ekonomicznych
Nieoczywiste