Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów.
Przedmiotem książki jest rozwój turystyki międzynarodowej na tle przemian globalizacyjnych w sektorze usług oraz działania podejmowane w ramach międzynarodowej polityki turystycznej. Autorka przedstawia m.in.:
rolę turystyki międzynarodowej w tworzeniu PKB,
przebieg procesu liberalizacji międzynarodowego handlu usługami,
rozwój masowej turystyki międzynarodowej,
zagadnienia konkurencyjności podmiotów światowej gospodarki turystycznej,
genezę i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej,
działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń w międzynarodowym ruchu osobowym i zmniejszania różnic ekonomicznych oraz społecznych między krajami,
przykłady ze światowej praktyki gospodarczej.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem w turystyce, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów i szkoleń w zakresie turystyki.
Szczegóły
Tytuł: Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarceAutor: Dąbrowska Barbara J.
Wydawnictwo: PWE
ISBN: 9788320819762
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 148
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.28 kg