Ostentacyjna reklama i wyrafinowane kampanie marketingowe tracą swoją siłę oddziaływania. Dzisiaj biznes napędza marketing szeptany. Jak dowodzą badania, ludzie wprost nie mogą oprzeć się pokusie polecania produktów i usług swoim przyjaciołom to instynktowne działanie, głęboko zakorzenione w naszym mózgu. Mądra firma potrafi wykorzystać to silne pragnienie dla własnych celów.
Ekspert ds. marketingu, John Jantsch, przedstawia praktyczne rozwiązania, umożliwiające wykorzystanie poleceń w celu zapewnienia sobie stałego napływu nowych klientów. Jeżeli tylko będą zadowoleni, z pewnością polecą firmę kolejnym osobom. Oto kilka wskazówek:
Rozmawiaj z klientami, zamiast do nich przemawiać.
Sprzedawcy to najważniejsi członkowie twojego zespołu marketingowego.
Przekazuj klientom odpowiednie informacje.
Sekret pozyskiwania poleceń tkwi w znajomości cyklu rekomendacyjnego. Firma może stworzyć taki skuteczny mechanizm polecania innym osobom poprzez sprawne przeprowadzanie potencjalnego klienta przez kolejne fazy: wiem, lubię, ufam, próbuję, kupuję, powtarzam, polecam. Jantsch twierdzi, że jeśli wszyscy członkowie organizacji będą mieli ten schemat cały czas na uwadze, firma będzie generować polecenia niczym dobrze naoliwiona maszyna.
Ten praktyczny, błyskotliwy i oryginalny przewodnik to ważna lektura dla każdego, kto chce zapewnić swojej firmie rozwój bez konieczności wyasygnowania dużych środków na działalność marketingową.
John Jantsch jest trenerem ds. marketingu i technologii cyfrowych, a także autorem nagradzanych
publikacji społecznościowych oraz biblii marketingu w małej firmie, czyli książki Duct Tape Marketing.
Zgodnie z filozofią Zappos budowanie wspaniałego doświadczenia wymaga nawiązywania osobistej i emocjonalnej więzi zarówno z pracownikami, jak i z klientami. To właśnie takie więzi stanowią temat rozmów, które ludzie prowadzą z przyjaciółmi i rodziną. Z tej książki dowiesz się, jak dostarczyć ludziom tematu do rozmów.
- Tony Hsieh, dyrektor generalny Zappos.com, autor książki Dawaj innym szczęście
Chyba niewielu ludzi tak dobrze zna się na marketingu małych firm, jak John. Jestem przekonany, że żadna z tych osób nie dzieli się tak chętnie z innymi swoimi wskazówkami i przemyśleniami. Tak właściwie na co czekasz Ta książka zarobi na siebie w jeden dzień.
- Seth Godin, autor książki Najmocniejsze ogniwo
Któż by przypuszczał, że zagadnienie poleceń można omówić w kontekście naukowym Ja nie przypuszczałem, ale skoro teraz już o tym wiem, chciałbym, żebyś ty również skorzystał z doświadczeń Johna. Recenzje na okładce to w pewnym sensie rekomendacja w czystej postaci. Polecam tę książkę, ponieważ pomoże ci ona odnieść sukces biznesowy.
- Guy Kawasaki, współzałożyciel serwisu Alltop
Jeżeli z upodobaniem dzwonisz do klientów w ciemno i wyrzucasz pieniądze na reklamę, Siła pozytywnych opinii nie jest dla ciebie. Jeżeli natomiast chciałbyś się dowiedzieć, w jaki sposób możesz skłonić ludzi do tego, żeby rozmawiali o twojej firmie i kierowali do ciebie kolejnych klientów John ma na to odpowiedź. Swoje rozwiązania przedstawia w ciekawej formie, przytaczając mnóstwo przykładów z życia wziętych.
- David Meerman Scott, autor książki Nowe zasady marketingu i PR
Czyta: Robert Michalak
Szczegóły
Tytuł:Siła pozytywnych opinii
(Audiobook) Podtytuł:Jak efektywnie wykorzystać najlepszy kanał informacyjny do reklamy Twojej firmy Autor:Jantsch John Wydawnictwo:MT Biznes ISBN:9788377461532 Języki:polski Rok wydania:2011 Format:13.5x19.0cm Oprawa:Plastikowa Waga:0.07 kg Typ głównego nośnika:ACM Ilość nośników:1 Opis nośników: